12.3.12

השמאל הפסיק לגדל מצביעים !



דעה
מאת : אבירם סלמון

גם אני גדלתי לתוך ההגמוניה המושלמת שלהם...
נולדתי בקיבוץ בצפון, בית הגידול האידיאלי לאיש שמאל. דת זה הדבר האחרון שאכפת לחברי הקיבוץ, ככה שאפילו בשר חזיר ניתן היה למצוא בכל-בו.
אבא שלי, שגר שם כמעט כל החיים שלו, הכיר דבר אחד, ביום הבחירות הולכים לקלפי ושמים פתק של מפא"י/העבודה או כל שם אחר בהתאם לתקופה.
היות והמבוגרים כבר מתוכנתים נשאר רק לדאוג לגידול הילדים ואיך עושים את זה? תנועת נוער. השאלה היא לאיזה תנועה ההורים ישלחו את הילדים שלהם? הצופים? הנוער העובד והלומד? בני עקיבא? בית"ר? התשובה פשוטה אין להורים הרבה אפשרויות, השומר הצעיר!
אל תתבלבלו בין מטרות התנועה בתקופה שלפני קום המדינה לבין מטרותיה כיום.
 

לאחר מספר שנים, בהיותי עדיין ילד, עברתי עם המשפחה לגור בכפר בצפון, האווירה הפוליטית אינה שונה מהותית, רק שפה יש תנועת נוער אחרת, הנוער העובד והלומד. למי שאינו מכיר זהו בית גידול של השמאל הישראלי, שדוגל אף הוא בסוציאליזם, ממומן יפה מתקציב המדינה וחולש על אוכלוסיה עצומה, בד"כ כזאת שיש לה רק אפשרות אחת.
גם פה חשוב להבדיל בין תקופת ההקמה של התנועה לבין התקופה שלאחר קום המדינה.
אז שוב אין אופציות, כולם פה אנשי מושבים שגדלים בניתוק מוחלט מהמצב הביטחוני פרט לדבר אחד, "בני מיעוטים" שדואגים להעלים להם דברים מהמשק. עדיין הגזענות הערבית לא הרימה את ראשה ולכן הניתוק הזה מאפשר לנוער לגדול לפי ההדרכה של השמאל.

בנוסף לכך חשוב לזכור שמאז קום המדינה השמאל שולט בתקשורת לכן לא היו כמעט אנשים אשר מודעים למה שקורה מסביבם וניזונו מהעיתונות בהתחלה מהרדיו בהמשך וממהדורות החדשות נכון להיום.
גופי תקשרות האלו דאגו במשך שנים לפרסם רק דברים שמתאימים לצד מסויים מבחינה פוליטית ולגרום לכלל הציבור לחשוב שיש רק אופציה אחת אמיתית.
הנוער העובד
למרות האמור להעלי בשנים האחרונות ניתן להבחין כי האידיליה שהיתה קיימת עשרות שנים הולכת ומתפוגגת, מפלגות השמאל הקיצוני והמתון כבר לא מצליחות להביא בוחרים באותה הכמות ולא מצליחות "לשלוט" בדרך ההבנה של הציבור את המציאות.
הקיבוצים ואיתם האידיאולוגיה שלהם מתפוגגים. מדריכי תנועות הנוער, שהיו פעם חדורי אידיאולוגיה, כבר פחות פוליטיים והרבה יותר חברתיים, הם באים במטרה לתרום, לתת שירות לקהילה.
תוסיפו לכך את התפתחות האינטרנט והיכולת של כל אחד להיחשף לכלל המידע הקיים ולא רק זה שמכוונים אותו אליו ותראו שיכולת הגידול כמעט ולא קיימת

עובדות אלו מוכחות הלכה למעשה בבחירות האחרונות, הבחירות הראשונות לכנסת שבהן מפלגות הימין קיבלו מעל למחצית המושבים, ואם מוסיפים את המפלגות הערביות למשוואה ואת המפלגות חסרות האידיאולוגיה ניתן בהחלט להבין כי בית הגידול של השמאל התפוגג.

לא סתם בשנים האחרונות השמאל מנסה להחזיר את הסוציאליזים, משם שאב השמאל את הכח שלו במשך שנים...
אבל הסכנה האמיתי היא החבירה של השמאל המתון לאירגונים מסוכים כמו "הקרן לישראל חדשה".





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא שמרו על תרבות דיון