3.3.12

התקשורת- כלב השמירה של הדמוקרטיה או כלב המחמד של האוייב?


דעה
מאת : מאור כהן

כולכם ודאי מכירים את ניסוי הקווים הידוע שנעשה בשנת 1951 ע"י החוקר סולומון אש, אש הושיב שבעה אנשים בחדר כאשר אחד מהם היה הנבדק והיתר היו משתפי פעולה עם החוקר, לאנשים הוצגו שלושה קווים אנכיים באורכים שונים, ועליהם היה לומר איזה מהקווים דומה ביותר באורכו לקו נוסף שהוצג. האנשים נשאלו זה אחר זה לגבי תשובתם לכל סט קווים, כאשר הנבדק היה תמיד האחד לפני האחרון שענה את תשובתו, כך ששמע את תשובותיהם של חמישה אנשים אחרים, בפעמיים הראשונות ענו כל המשתתפים את התשובה הנכונה ובשאר הפעמים ענו כולם את אותה תשובה שגויה.
הנבדק שראה את התשובה השגויה של כולם, ענה גם את אותה תשובה. הניסוי נערך עשרות פעמים ורוב הנבדקים ענו שהניסוי גרם להם להטיל ספק ביכולת השיפוט של עצמם. על אף שידעו שתשובתם שגויה הם בחרו לסמן אותה.
Solomon Eliot Asch

עולם התקשורת והמדיה תופס חלק נרחב מחיינו. בעיתון הבוקר ובתוכניות הטלויזיה. בתוכניות האקטואליה ברדיו וכן במרחבי האינטרנט.
התקשורת הישראלית למעשה מזכירה מאוד את הניסוי של סולומון אש, היא מצליחה ע"י עיוות המציאות ושינוי העובדות שבשטח לגרום לרובנו להאמין בקו שלהם שהוא כאילו הדומה ביותר למציאות.

אם זה ע"י הפיכת מקרה של שריפת מסגד שנשרף בכוונה ע"י ערבים, למסגד שנשרף ע"י "מחבלים יהודים". ואם ע"י הפיכת גירוש של עובד זר לא חוקי מתוך אלפים שנשארו, לקורבן תמים שגורש על ידי מדינתנו האכזרית. ואפילו ע"י הפיכת מחבלים רוצחים שפלים שטבחו בילדה בת 3 חודשים, לקורבנות של מעצר אכזרי ע"י הכובש הציוני.

במשך 63 שנותינו כמדינה שכלנו לא מעט בנים ובנות במלחמות ובפעולות איבה. הפלשתינים אף פעם לא באמת רצו את מה שנתנו להם. כבר בקום המדינה הם הכריזו מלחמה ורצו הכל או כלום. הדבר היחיד שירצה אותם היא חלוקת כל ארץ ישראל. גם שהם קיבלו שטחים נכבדים מהמדינה הם לא הסכימו, אם הם באמת היו רוצים שלום אז כבר מזמן היה שלום. הם רוצים, חיים ונושמים מלחמה, הרג וטרור. העיתונאי הפרו ישראלי גלן בק אמר פעם שגם אם נוותר וניתן להם הכל ונזוז מכאן, אז היעד הבא שלהם יהיה יבשת אירופה ואח"כ אולי כל העולם.

המחבלים התקשורתיים, כפי שמכנה אותם עו"ד יורם שפטל, הם למעשה בעיה לא פחות גדולה מהאוייב הערבי הם שנותנים להם לגיטימציה וסוללים להם את הדרך לפגוע בנו. תתארו לכם מדינה בה התקשורת היא ציונית. והיא נגד עוכרי ישראל, בקיצור תקשורת דוברת אמת. במדינה כזו לא היה גם שמאל קיצוני, כי אף אחד לא היה סופר אותו ומקשיב לו. וגם לא היו חברי כנסת ערבים שמורדים במדינה כי באותו הרגע הם היו נעצרים ומגורשים. וגם לא היו מדינות מבחוץ שמבקשות ממנה להפסיק בנייה ולסגת משטחים וגם המחבלים עצמם היו יודעים שאף אחד לא יאמין לשקרים שלהם, למעשה, התקשורת הישראלית היא הבעיה המרכזית כי היא עובדת על כולם שהאויב הוא הקורבן והופכת את הקורבן לאוייב.
כלב השמירה של הדמוקרטיה כבר מזמן הפך לכלב המחמד של האוייב, התקשורת שאמורה לסקר אירועים ללא הבעת דעה אישית, עושה את זה אף בגלוי.
היא מוציאה את דיבת הארץ רעה, לא פלא שההאקר הפלשתיני שפגע באתר של עיתון הארץ מיהר לפרסם התנצלות, הוא בטח הרגיש שהוא יורק לבאר ממנה הוא שותה.

הפיגוע התקשורתי לא מתחיל ונגמר בערבים. קחו למשל את סיפור המסתננים מאפריקה. אנחנו פותחים את הטלויזיה ורואים בערוץ 2 כתבה על כמה סודנים שמחפשים פה מקלט והמדינה "מזלזלת" בהם ומזפזפים לערוץ 10 ורואים עוד סיפור קורע לב על איזה סודני שרוצה זכויות אדם, וקוראים בעיתון הארץ על התנאים המחפירים בהם הם חיים, וככה בלי לשים לב אנחנו הנבדק במחקר ומשפיעים לנו על שיקול הדעת. לא מספרים לנו שהעובדות בשטח הן שנכון להיום יש כ 40000 מסתננים בארץ ישראל, ושהם זורעים הרס ומטילים אימה באזרחים בלי לשים לב הפכנו למדינת כל אזרחיה, בזמן שבכל מדינה אחרת המסתנן היה מגורש במקום ובמדינות מסוימות (לצערנו) אף מוצא להורג. וזה רק סיפור אחד מיני אלף שהתקשורת מסלפת או מסתירה או מעלימה מידע. ואנחנו, האזרחים התמימים, בלי להרגיש משתתפים בניסוי,הניסוי שהפך למציאות.

לפני מס' ימים שמעתי את אברי גלעד בקטע מתוכנית הרדיו שלו בקטע הוא אמר שהוא נגמל מהשמאלניות. הוא מספר שתמיד הוא חיפש איפה אנחנו לא בסדר בסכסוך המתמשך הזה, שסוף סוף הוא התפכח והוא מבין מי האוייב ומי האוהב.
התקשורת מחוללת קרע גדול בתוך העם ומחוצה לו, היא הופכת אותנו לשנואים מבחוץ ולשונאים מבפנים.רוב רובם של אזרחי המדינה מבינים מי האוייב ומי האוהב, הבעיה בקומץ של התקשורת שמסית אנשים רבים נגד המדינה בה הם חיים. לוחמי ולוחמות ציון היקרים פעילות ההסברה שלכם וההפגנות וההתנדבויות הם ממש בגדר שליחות ותרומה למדינה כולי תקווה שהשבוע הזה, שבוע המודעות לתשקורת הישראלית יביא עמו בשורות טובות ושנזכה להתחיל דרך חדשה בה יותר אנשים יגלו את האמת על התקשורת שלא בוחלת בשום אמצעי כדי לגרום נזק למדינה.

3 תגובות:

  1. אחלה כתבה כל הכבוד לוחמי ציון!

    השבמחק
  2. סוף סוף כתבה לעניין תיארתה את זה פשוט בצורה נפלאה

    השבמחק
  3. כל הכבוד מאור כתבה נהדרת...!!!

    השבמחק

נא שמרו על תרבות דיון