5.3.12

למה קשה כל כך להחליט על איזה דירה לקנות?




אני אשתף אותכם במעט מנסיוני האישי על עולם הנדל"ן.
לפני שהתאהבתי במקצוע הזה, והבנתי איך עובדים עם נדל"ן, חשבתי לקנות לי ולאישתי את דירתינו הראשונה, זה היה לפני כ 4 שנים שהיה אפשר לקנות ב 500 אלף שח כמעט כל סוג של דירת פאר בבאר שבע, דירת 5 חד' ב 480 אלף, דירת גן 4 חד' מרווחת מאוד ב 450 אלף ולא חסרות עוד דוגמאות שרק לאכול את הלב לחשוב עליהן. אבל לא קניתי בסוף דירה בזמנו אלא קניתי לאחר שהמחירים התחילו להעלות בערך לפני כשנתיים בכמעט כפול 1.5 ממה שיכולתי לקנות לפני... למה? למה זה קרה? איך יתכן שפיספסתי? 

התשובה מאוד מאוד פשוטה. אני לא ידעתי איך קונים דירה, לא היה לי את הניסיון, הידע, האומץ, הגב מאחורי כדי להתקדם לעיסקה. ואני אפרט: בתקופה שחיפשנו דירה היינו כמעט בכל שכונה בבאר שבע, ראינו דירות בשכ' רמות, ט', נווה זאב, ה', אפילו בנחל עשן ראינו איזה 3 דירות (אחת מהן הייתה דירת גן 4 חד' ב 450 אלף!!! ואחת דופלקס פנטאוז עם מעלית ב 370 אלף!!!), הבעיה היתה טמונה בחוסר מיקוד שלי ושל אישתי, אני אתן דוגמא מוחשית... מכירים את זה שאתם יושבים במסעדה וקוראים בתפריט ופתאום אתם כבר מרגישים שבעים רק מהמחשבה שאתם יכולים בנקודה זו לאכול הכל: גם מוקפץ גם ספגטי בולונז, גם סטייק, בקיצור הכל אפשרי, ברגע שבחרתם בסטייק יהיה טעים ככל שיהיה את הכבד אווז לא תטעמו!!!! זה בידיוק הבעיה כשבאים לקנות נדל"ן!!!! פותחים את יד2 או את WINWIN או כל אחד מהאתרים שמציעים דירות לפי משקל ומתחילים לדפדף בעמודים על גבי עמודים, בד"כ האדם הממוצע מתייאש אחרי 5-8 שיחות לבעלי נכסים לפעמים אולי אחרי 10-12 שיחות... אם הוא יצא לראות איזה דירה או שתיים זה יכול להיות בשני צדדי העיר... כשאני חיפשתי דירה הייתי מאוד בשל לקנות, הבנתי שמשכירות לא יצא כל טוב ורציתי באמת לקנות, קיבלתי חשבונות טלפון שעברו את ה 1500 ₪ (כשהממוצע היה בערך 250 ₪) וחשבונות הדלק האמירו לאיזור ה 4000 ₪ בערך (כפול מהממוצע) כך זה היה במשך 3 חוד' רצופים (כן אני עקשן) עד שהתייאשתי מלחפש וירדנו מהנושא.
כ 9 חוד' לאחר שהתחלתי לעבוד בתחום ייעוץ הנדל"ן קנינו דירה!!!! למה? כי ידעתי מה אני מחפש, ידעתי מה הכיוון, מה התקציב, ישבתי עם אישתי והעלנו ביחד את הדברים החשובים לנו בדירה, מיקום ושכונה, קומה, מבנה של הבית האופציונאלי, הדגשנו את הדברים החשובים לנו בדירה שאין עליהם פשרות וחשבנו גם על מה כן נוכל להתפשר. לאמיתו של דבר לקחתי את אישתי לשלוש דירות בלבד!!!! בחרנו אחת מהן....

ההמלצה שלי היא מיקוד, בחיפושים שלכם תגדירו לעצמיכם מה אתם מחפשים בכל הפרמטרים האפשריים, תעבדו עם רשימות מסודרות שמפרטות את הדרישות שלכם בפירטי פרטים. 
לאחר שעשיתם את זה תבינו שאין בית מושלם!!! וזו נקודה מאוד חשובה!!! אם בית עונה על 80% מהדרישות שלכם תתקדמו!! אין בית מושלם וככל שתבינו את זה מהר יותר כך תתקדמו לבית חלומותיכם.

והכי חשוב תתיעצו וקחו עזרה מקצועית, לא פעם בחיים כשאתם באים לקנות טלויזיה, טלפון סלולרי חדש, מחשב וכו' אתם משקיעים ימים ולילות כדי להבין מה טוב יותר ומה טוב פחות, בילתי אפשרי ללמוד את כל עולם הנדל"ן בחודש ולא בחודשיים!!! מגמות בשוק, ניתוח שוק השוואתי, ביניינים טובים יותר וטובים פחות, איזורים ששומרים על מחירם לאורך זמן, איזורי ביקוש וכו' אלו דברים שבעל מקצוע טוב יוכל להגיד לכם ולעזור לכם לא לעשות טעות גדולה שתעלה לכם הרבה מאוד כסף, בעל מקצוע טוב יוכל לסנן עבורכם נכסים שלא רלוונטים עבורכם ולקחת אותכם לנכסים הכי טובים בשוק בהתאם ליכולות ולצרכים שלכם.

בהצלחה רבה

שאלות נוספות פנו לעירן כהן בדף שלו באתר של רי/מקס בקישור הזה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא שמרו על תרבות דיון