5.3.12

נתניהו : "האיראנים רואים בנו כאויב משותף, בארה"ב השטן הגדול ובישראל השטן הקטן הם צודקים אנחנו ביחד".



בשעות אלה ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה נפגשים בבית הלבן, הפגישה התשיעית שלהם במספר ודנים בנושאים קריטים העומדים על הפרק ובינהם האיום האיראני.
דקות לפני הפגישה בדלתיים סגורות אמר אובמה למצלמות "זה בלתי מתקבל על הדעת מבחינתה של ישראל שמדינה שקראה להשמדתה של מדינת ישראל תחזיק בנשק גרעיני וזה גם האינטרס של ארה"ב למנוע מאיראן להחזיק בנשק גרעיני".

אובמה הוסיף לומר שארה"ב תמשיך במישור הדיפלומטי אך תשמור לעצמה את כל האפשרויות על השולחן".
ארה"ב מנסה להמשיך במסע השכנועים כלפי ממשלת ישראל לא לעשות מהלך חד צדדי בלי ידיעתם ולאפשר לסנקציות להשפיע על איראן אך במקביל אומרת שכל האופציות קיימות.
בנימין נתניהו בירך את אובמה ואמר לו "נשאת נאום חזק אתמול (ועידת איפא"ק), הראית קבלת פנים משפחתית, ארה"ב יכולה לראות בישראל בת ברית בר קימה".

נתניהו גם מציין בפני אובמה שהאיראנים רואים בנו כאויב משותף, בארה"ב "השטן הגדול" ובישראל "השטן הקטן" על זה אמר נתניהו, הם צודקים "אנחנו ביחד".
נתניהו גם מציין "כאשר זה מגיע לביטחונה של ישראל, לישראל יש את הזכות הריבונית להגן על עצמה, לכן האחריות העליונה שלי כראש ממשלת ישראל היא להבטיח שישראל תישאר האדונית של עצמה".

טרם הפגישה בין נתניהו לאובמה בבית הלבן הגיב נתניהו על נאום נשיא ארה"ב בועידת איפא"ק: "שמעתי את הנאום של הנשיא אובמה. אני מעריך את זה שהוא שב והדגיש את עמדתו שאסור לאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני, ושכל האופציות על השולחן בנושא זה".
בנימין נתניהו :  במהלך פגישתי עם הנשיא אובמה אמרתי לו: אני וכל תושבי ישראל מעריכים עמוקות את הברית בין מדינותינו.
מעבר לכך ניצבים שני עקרונות ותיקים של מדיניות אמריקאית שהדגשת אתמול. הראשון הוא שישראל תמיד צריכה להיות מסוגלת להגן על עצמה בעצמה כנגד כל איום, והשני הוא שבכל הקשור לביטחון ישראל, לישראל יש הזכות הריבונית לקבל החלטות בעצמה.
יעודה של מדינת ישראל הוא השליטה על גורלנו. לכן אחריותי העליונה כראש ממשלת ישרא...
ל היא שישראל תישאר האדון לגורלה

נתניהו כותב את נאומו בבית ההארחה באוטווה, קנדה (צילום : מעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)
נתניהו בדרכו לפגישה עם אובמה (צילום: מעמוד הפייסבוק של נתניהו)


3 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. נתניהו נחש לא פחות גדןל

    השבמחק

נא שמרו על תרבות דיון