20.3.12

למה אובמה באמת מונע התקפה ישראלית באיראן?



צילום: אי-אף-פי
דעה
מאת : תמיר סאסי


מסע ההפחדות של ארה"ב כלפי הישראלים כבר יצא מפרופורציות, בשונה מכלי התקשורת הישראלים שעושים הכל נגד הממשלה, כלי התקשורת בארה"ב ברובם משתפים פעולה עם הממשלה שלהם וגם אם חלקם לא אז הם רואים בטובת העם האמריקאי הרבה לפני הרייטינג לעומת מה שנהוג בארץ, ולכן הם פתחו במסע הפחדות חסר תקדים שמיועד לקהל הישראלי על מנת שיפעיל לחץ על הממשלה וצמרת הביטחון הישראלית שלא תתקוף באיראן מתוך פחד ממה שיכול לקרות.

סדרת כתבות מגוחכות שמספרות לנו על כמעט השמדה של מדינת ישראל במקרה של תקיפה או על מאות חיילים הרוגים אמריקאים במפרץ הפרסי או על התערבות של כל מדינות ערב בניסון תקיפת מנע של ישראל על איראן, כאילו שמדינת ערב נקפו אצבע כשישראל תקפה בלבנון או בעזה, על אחת כמה וכמה כשמדובר במדינה ומנהיג שנוא כמו אחמדיניג'אד גם כלפי העולם המוסלמי.
והתקשורת הישראלית כקוף אחרי בן אדם פשוט עושה "העתק הדבק" לכתבות שיוצאות מארה"ב ומשתפת פעולה עם מסע ההפחדה כלפינו.

נכון שמלחמה זה דבר איום ונורא, נכון שמלחמה צריכה להיות האופציה האחרונה, אך אם קיומה של מדינת ישראל מוטל בספק זה בכלל לא עניין של שאלה, מדינת אויב מפתחת כור גרעיני ומצהירה במפורש שתמחוק את מדינת ישראל מה עוד צריך שיקרה כדי שנבין את חומרת הדבר, דיקטטור איראן אחמדינג'אד כל כך עילג שזה מקל עלינו להבין את מילותיו הפשוטות "אנחנו נמחוק את הציונים" ולמרות זאת אנחנו עדיין פועלים לפי תכתיבים ואינטרסים של ארה"ב.



למה אובמה לא רוצה שנתקוף?
לצערי התשובה מאוד פשוטה, פשוטה עד כדי שהיא מפחידה יותר מהסיכוי שישראל תתקוף באיראן.
הנשיא אובאמה יורד בסקרי דעת קהל באופן מחריד שהגיעו כבר ל -30% תמיכה אמריקאית בנשיא, זוה קורה שברקע המתמודדים לנשיאות מקבלים תשואות ומאיימים על מקומו בקדנציה הקרובה, כששואלים את הציבור האמריקאי מדוע הפסיק לתמוך בנשיא המכהן התשובה הרווחת היא "בגלל הנשיא מחירי הדלק מרקיעים שחקים", אובמה יודע (או לפחות טוען כך) שמחירי הדלק בעולם מזנקים בגלל המשבר עם איראן ואף יזנקו יותר אם ישראל תתקוף באיראן ותגרור את ארה"ב איתה למערכה, משמע התמיכה לא רק תירד בנשיא אובמה אלא אף תחמיר, אובמה חושב על הבחירות הבאות, תקיפה ישראלית פוגעת בסיכויים שלו לשרוד אותם ולכן מונע תקיפה באיראן.
כנראה שחשוב לנשיא המכהן לזכות בבחירות הבאות יותר מקיומה של מדינת ישראל.

ארה"ב החריבה את עירק כי חשבה שיש שם נשק גרעיני, ארה"ב מחקה כליל את אפגניסטן כי הטרוריסט שתקף אותה מגיע משם, ואם נילך אחורה יותר בסדרי ההיסטוריה, אה"ב הפילה פצצת הטום על מדינה למרות שקיומה לא היה מוטל בספק, אבל לא מאפשרת לישראל לתקוף מדינה שמפתחת נשק גרעיני על מנת להשמיד אותה והמאזן הזה ממש לא ברור.
ממשלת ישראל לא צריכה להגיד ש"מדינת ישראל היא אדון לעצמה" היא צריכה להתנהג כך, כי אם זה נראה כמו ברווז, ואם זה נשמע כמו ברווז והולך כמו ברווז, זה ברווז דיקטטור.

קישורים נוספים הקשורים לכתבה:
נתניהו : "האיראנים רואים בנו כאויב משותף, בארה"ב השטן הגדול ובישראל השטן הקטן הם צודקים אנחנו ביחד".




2 תגובות:

  1. אני חושב שלא נגעת בכמה נקודות חשובות.
    1) המצע הרשמי של אובמה היה לצאת מעירק. הוא יודע שבמקרה של מלחמה עם איראן - הוא יאלץ לחזור ללחימה - ואין סיכוי שאג'נדה אנטי מלחמתית תיבחר לעוד קדנציה כשיש מלחמה חדשה באיראן.
    2) אובמה יעשה הכל כדי להראות שאם תהיה תקיפה באיראן - והאמריקאים יצטרפו - שהוא לא היה בעד והוא מצטרף בעל כורחו למסיבת המלחמה. הרי לארה"ב יש את כל הסיבות לתקוף באיראן: איום באטום ונפט.
    3) מבחינת אובמה, ישראל היא קוץ בתחת. והוא ישמח אם ישראל תתקוף ראשונה כדי להפיל עליה את אשמת מלחמת עולם שלישית.
    4) במקרה של מלחמה עם איראן - אף מדינת ערב לא תצטרף. לא סוריה ששקועה במלחמה פנימית וגם ככה לא ביחסים משהו עם הצורר הפרסי, לא עיראק - שאין לה צבא. ולא ערב הסעודית שמעדיפה את ברית המערב. ובטח לא מצרים. לכן איראן לבד במערכה, וברור שכמה מבצעים נקודתיים של ישראל באיראן ישתקו אותם לגמרי - מה גם שהתושבים האיראנים לא ירצו לצאת לקרב כשהם גם ככה במצב כלכלי לא טוב. ברגע שתתחיל מלחמה - הראשון שיקפד את חייו יהיה אחמדיניג'ד. אחריו בניגוד למצריים ולוב - יגיע מנהיג מתון ומערבי.

    השבמחק
  2. שטויות במיץ עגבניות

    השבמחק

נא שמרו על תרבות דיון